FAQ

Als je veel haast met je bestelling hebt.

+ Hoe gaat een spoedbestelling in zijn werk?

Als je een spoedbestelling wil plaatsen kun je altijd het beste even met ons bellen (+31(0)497 64 51 01) om door te nemen wat je nodig hebt, wanneer, en waar. Vervolgens gaan we zo te werk:

  1. We sturen je een prijsopgave en/of een overzicht van de beschikbare artikelen, maten en kleuren.
  2. Zodra je akkoord geeft (hoe sneller hoe beter) en ons je ontwerp stuurt, maken we een drukproef ter controle.
  3. Indien nodig bellen we nog even om te vragen of je de drukproef kunt bekijken en erop wil reageren.
  4. We nemen je artikelen in productie en stemmen de levering met je af; kom je het ophalen, kan het met DHL, of moeten we een koerier inzetten (€ 0,60 per km)
  5. Je artikelen worden geleverd.

Voor spoedbestellingen geldt een ander tarief dan je op deze site kunt berekenen. We sturen je graag een overzicht van de artikelen die we standaard beschikbaar hebben, en de drukprijzen. In principe geldt voor spoedbestellingen een maximum aantal drukkleuren van 4, als je meer kleuren nodig hebt kun je het beste even contact opnemen.

+ Kunnen jullie ook op bijzondere locaties leveren?

Ja hoor, géén probleem. We werken met een koeriersbedrijf dat voor ons al heel Europa heeft doorkruist en gewend is om te leveren op beurslocaties, bij hotels, op festivals enzovoorts.

Heb je iets meer tijd, dan kunnen we ook DHL of UPS gebruiken, dat is iets voordeliger, maar zij leveren wel alleen op bestaande fysieke adressen (dus geen evenemententerreinen bijvoorbeeld).

+ Hoe snel kunnen jullie leveren in geval van nood?

In geval van nood hebben wij een speciaal spoedassortiment, wat we (bedrukt of geborduurd) kunnen leveren binnen 72 uur, soms zelfs 48 uur. Je betaalt hiervoor wel een iets ander tarief dan de prijzen die je zelf op deze site uitrekent. De artikelen die we (sowieso) beschikbaar hebben zijn de volgende:

  • T-shirts: Basic (150 gram) – Heavy (180 gram) – Men Fit – Lady Fit
  • Poloshirts: Basic – Heavy – Ladies – Kids
  • Sweaters: Heavy – Hooded – Fleece – Zipneck
  • Sweatjacks: Heavy – Hooded – Fleece – Retro
  • En verder artikelen als schorten, bodywarmers en overalls

Allemaal in diverse (basic) kleuren te verkrijgen.

Zoek je een ander of specifiek artikel? Bel ons dan op +31(0)497 64 51 01 zodat we direct kunnen kijken of alles op voorraad is en hoe snel we het kunnen leveren.

Meer over het bedrukken en borduren van kleding.

+ Kan mijn kleding ook per stuk bedrukt worden, en op afroep geleverd?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Voor productie per stuk en dropshipping worden andere machines gebruikt dan die waar wij onze kleding mee bedrukken. Het is voor ons dan ook noodzakelijk om kleding direct in een redelijke oplage te maken.

+ Waarom verschillen de minimumoplages per techniek?

Voor het bedrukken van kleding wordt de inkt in de drukkerij per bestelling gemengd om de juiste techniek toe te kunnen passen. De verwerkingsmiddelen zijn vaak maar beperkt houdbaar, en om voordelig, efficient en milieuvriendelijk te kunnen werken proberen we zo min mogelijk over te houden.

De meest gangbare inkten (plastisol en waterbased) gebruiken we dagelijks, en daarom hebben we daar hele kleine minimumoplages. Bij andere inkten ligt dat heel anders, soms vanwege de speciale toepassing (glitters e.d.), soms vanwege de korte houdbaarheid van de bestanddelen. Bekijk hier de beschikbare technieken.

+ Kan ik mijn kleding op iedere positie laten bedrukken of borduren?

Bij reguliere producties (waarbij je artikelen uit ons assortiment laat bedrukken) kunnen we per bedrukking tot 35x45cm in 1 keer drukken, op diverse posities (die je hieronder kunt zien). Wil je allover bedrukte kleding, dan kun je kiezen voor custom made kleding. Daarvoor geldt echter wel een minimale oplage van 300 stuks per model en ontwerp.

Nadat je een bestelling geplaatst hebt.

+ Wat als er iets niet helemaal goed gegaan is met mijn bestelling?

Dan zullen we altijd ons uiterste best doen het zo goed mogelijk op te lossen. Eerste vraag is natuurlijk altijd; wát is er misgegaan, en waarom. Ligt de schuld volledig bij ons, dan zullen we een passende oplossing proberen te bieden zonder dat het jou iets kost. Ligt de schuld bij jou, of ergens in het midden, dan gaan we nog steeds ons best doen er samen met jou uit te komen.

Wij streven er naar om de leverancier te zijn waar je voor iedere bestelling weer terugkomt. We willen dan ook precies leveren wat jij voor ogen had toen je je bestelling plaatste, zodat je zelf een vaste klant blijft, en anderen naar ons doorverwijst.

+ Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling binnenkrijg?

Dat ligt er helemaal aan wat je precies bij ons gaat laten maken. Standaard levertermijn voor bedrukte of geborduurde artikelen is zo’n 3 weken na akkoord, maar voor custom made kleding ligt dat bijvoorbeeld al heel anders.

Je kunt het beste bij je aanvraag al aangeven wanneer je de goederen eigenlijk nodig zou hebben, zodat we kunnen kijken of het voor ons haalbaar is.

In geval van nood werken we hier namelijk ook met spoedprocedures, en vaak is het al mogelijk om binnen 3-5 werkdagen te leveren. Het kán dan zijn dat we wel een ander merk of type kleding aanbieden, omdat we die sneller in huis kunnen hebben.

+ Hoe lever ik het beste een ontwerp aan?

Onze grafische afdeling werkt het liefst met vectorbestanden; Adobe Illustrator .ai of .eps. We kunnen echter met vrijwel alle bestanden werken, dus stuur ons ook gerust je jpg, png, svg of anders. We beoordelen hier ieder bestand vóór we gaan produceren; het is ook in ONS belang dat jouw artikelen er precies uit komen te zien zoals jij wil.

Het is niet persé noodzakelijk ook een voorbeeld te maken van hoe je het ontwerp geplaatst wil hebben. Dat kun je gewoon omschrijven, wij sturen je altijd nog een drukproef ter controle toe (digitaal).

Je kunt ook ons informatieblad over het bedrukken van textiel downloaden, daar staat alle informatie op die je nodig hebt.

Ons bedrijf bezoeken en onze artikelen bekijken.

+ Kan ik ook ‘s avonds of in het weekend langskomen?

In principe zijn wij geopend van 8.30 tot 17.00 uur, en op vrijdag tot 16.00 uur. Kun je nu echt alleen ‘s avonds of in het weekend, neem dan eerst contact met ons op via telefoon of e-mail, zodat we je project kunnen bespreken, en samen kunnen bekijken of er een mogelijkheid bestaat om buiten onze openingsuren af te spreken.

+ Hangen alle artikelen op de site in jullie showroom?

Nee, dat is helaas niet mogelijk; we hebben meer dan 1600 artikelen, die allemaal in verschillende maten en kleuren te krijgen zijn, en dat is dan alleen nog maar de kleding. We hebben in ons productoverzicht wel een knopje “In Showroom” aangemaakt, waar je kunt zien wat er hangt. Wil je andere artikelen zien, neem dan vooraf contact met ons op. Je kunt eventueel samples bestellen die we naar je toesturen, of die je hier kunt komen bekijken.

+ Kan ik ook bij jullie langskomen?

Ja natuurlijk! We hebben wel het liefst dat je even een afspraak maakt. Daarvoor kun je het beste bellen naar +31(0)497 64 51 01. Bekijk eventueel onze contactpagina voor adresgegevens.

Over de werking van de site.

+ Volgens mij werkt er iets niet helemaal goed op de site, klopt dat?

Jammer genoeg is het mogelijk dat je op de site wel eens iets tegenkomt dat niet helemaal werkt zoals het zou moeten. Ons artikelbestand is zo groot dat we het automatisch importeren. We controleren het daarna nog wel, maar soms zien we iets over het hoofd.

Mocht je zoiets tegenkomen, bel of mail ons dan alsjeblieft (+31(0)497 64 51 01 / info@bedruktetshirts.nl) zodat we het op kunnen lossen.

+ Wanneer plaats ik een definitieve bestelling?

Als wij je aanvraag ontvangen, gaan we eerst controleren of de artikelen die je wil bestellen uit voorraad te leveren zijn. Vervolgens controleren we je ontwerp, en als alles in orde is, sturen we je nog een definitieve prijsopgave (die, als je aanvraag klopte, precies klopt met wat je eerder zelf al gezien had).

We vragen je dan of je akkoord gaat met onze offerte, en pas als je dat bevestigt plaats je een definitieve bestelling.

+ Hoe reken ik de prijs voor mijn bestelling uit?

Onze site is zo gebouwd dat je precies uit kunt rekenen wat het kost om te maken wat je nodig hebt; in ons productoverzicht kun je kiezen welke oplage je (ongeveer) nodig hebt zodat je de bijpassende prijzen ziet.

Als je een artikel gevonden hebt dat je interessant vindt, kun je dat toevoegen aan je winkelmandje (je bent nergens toe verplicht hoor, zie ook de volgende vraag), en daarna kun je kiezen hoe je het artikel bedrukt of geborduurd wil hebben. Vervolgens zie je los van elkaar wat het artikel en de personalisatie kosten.

Daarna kun je bijvoorbeeld nog meerdere personalisaties toevoegen (bedrukking op de rug, eigen label in de nek etc.), en als je samengesteld hebt wat je zoekt, kun je je aanvraag versturen.

Zoals gezegd; een aanvraag versturen is volledig vrijblijvend.

Over het bedrukken van kleding.

+ Drukken jullie kleding full colour in CMYK?

Nee, in principe nooit. CMYK (Cyaan, Magenta, Yellow en Key (zwart)) is een techniek die alleen toegepast kan worden als kleuren met elkaar mengen. Dat doen ze op textiel vrijwel niet, en daarom drukken wij full colour in 5-10 exacte kleuren, afhankelijk van jouw ontwerp.

Meer over full colour bedrukking weten? Lees dan deze pagina.

+ Hoeveel detail kan er in mijn ontwerp zitten?

Dat ligt onder andere aan de techniek die je wil gebruiken; bij borduren is het minste detail mogelijk, bij discharge print het meeste. Hieronder die je een voorbeeldje van het verschil in detail dat we halen bij de drie zeefdruktechnieken die we toepassen.

Je kunt ons altijd het beste gewoon even je ontwerp mailen om te vragen of wat jij ontworpen hebt haalbaar is voor ons om te maken.

+ Hoe weten jullie in welke kleuren ik mijn ontwerp gedrukt wil?

Wij werken altijd met Pantone kleuren of PMS kleuren; een wereldwijd systeem (Pantone Matching System) dat zo nauwkeurig mogelijk uitlegt welke kleuren er gebruikt moeten worden.

Voor de beste weergave daarvan heb je een Pantone waaier nodig (‘solid coated’), maar mocht je die niet hebben dan kun je eventueel op onze hoofdsite een idee krijgen van hoe welke kleuren je kunt gebruiken.

Bekijk daarvoor de pagina met PMS-kleuren op Merchandise.nl (externe link). Je kunt daar overigens ook textielkleuren bekijken voor als je shirts op maat wil laten produceren.

Over ons bedrijf.

+ Voor wie hebben jullie allemaal al gewerkt?

Sinds 2003 hebben we al voor heel veel verschillende soorten bedrijven, verenigingen, artiesten en festivals gewerkt, gelukkig te veel om op te noemen. Om er toch maar enkelen uit te lichten; we werkten al voor Pinkpop, Graspop Metal Meeting, Fortarock, Moke, Kensington, Obituary, Life of Agony, The Butthole Surfers, Watain, The Dwarves, B-Leaf, Activision, EMI, Warner, Universal Music, Kwebbelkop, Jelly, Gemeente Amsterdam, Provincie Noord-Brabant, Gemeente Antwerpen, de politieschool, diverse onderdelen van het Nederlandse leger, het Ministerie van Defensie, de Nederlandse ambassades in Litouwen en Noorwegen, Gemeente Nijmegen, enzovoorts.

+ Hoe lang bestaan jullie al, en wie zijn jullie?

Ons bedrijf is in 2003 opgericht door Richard & Sharon Theuws, en in het begin verkochten we alleen eigen kleding (o.a. ons eigen merk) op festivals en via internet. In 2004 zijn we ook merchandise voor anderen gaan maken, en dat is een beetje uit de hand gelopen. Wil je weten voor wie we al gewerkt hebben? Bekijk de lijst op onze hoofdsite Merchandise.nl (externe link).

Op ons kantoor in Reusel zitten we momenteel met 9 mensen; 4 met een grafische- en/of verkoopfunctie, 2 die aan onze internetsites werken, 1 in het magazijn, 1 administratief financieel, en 1 die zorgt dat alles blijft draaien en goed verloopt.

Onze productie vindt plaats op diverse locaties over de hele wereld.

+ Leveren jullie nog andere artikelen dan kleding?

Je kunt het zo gek niet verzinnen of wij maken het. Als je een beetje een idee wil krijgen van wat we allemaal voor je kunnen doen, bekijk dan het overzicht van onze belangrijkste sites op https://sites.merchandise.nl.

Over onze prijzen en offertes.

+ Wanneer moet ik betalen als ik bij jullie bestel?

In principe verlangen wij van nieuwe klanten betaling bij bevestiging van je bestelling. We sturen met je drukproef een betaallink mee zodat je gemakkelijk via internet kunt betalen (met iDEAL, creditcard etc).

Mocht het vanuit je bedrijf of overheidsinstelling niet mogelijk zijn om de betaling voor levering te voldoen, geef dit dan aub aan bij je bestelling. We kunnen dan bij onze kredietverzekering een check uitvoeren om te zien of we je op factuur mogen leveren.

+ Krijg ik korting bij een nabestelling of herdruk?

Onze vaste klanten krijgen altijd een kleine korting, of het nu een nabestelling of een nieuwe bestelling is. We kunnen echter geen extra korting geven op een herdruk. Er is namelijk niet echt iets dat we kunnen hergebruiken behalve je digitale bestand.

Het is tegenwoordig namelijk voordeliger om nieuwe films (waarmee we je zeven belichten) uit te draaien dan een archief bij te houden met alles wat we ooit gedrukt hebben en het daar op te zoeken. Vroeger was dat anders, maar toen waren de films ook nog een stuk duurder dan nu.

+ Komen er nog extra kosten bovenop de prijzen die ik hier bereken?

De prijzen op deze site zijn exclusief BTW (21%) en verzendkosten (NL – € 10,- per doos, BE € 15,- per doos), maar inclusief alle andere kosten als opstart-, film- en zeefkosten.

We hebben deze kosten namelijk verrekend in onze drukprijzen. Er is dan ook een verschil in druk- en borduurprijzen tussen (vrijwel) iedere oplage, omdat we die vaste kosten altijd delen door de oplage die je wil bestellen. Onze site rekent dat voor je uit, en natuurlijk doen we dat ook graag zelf voor je, als je dat prettig vindt.

Bij artikelen of drukmethodes waar de prijs op aanvraag is (dat zijn vooral de speciale technieken) ontvang je van ons een prijsopgave nadat we je aanvraag ontvangen hebben.